Βιβλίο
José Ortega y Gasset
Μετάφραση: Αλίκη Βασώνη
Μετάφραση: Αγγελική Μαυρομμάτη
Μετάφραση: Ειρήνη Οικονόμου
Μετάφραση: Τατιάνα Φραγκούλια
Μετάφραση: Ελίνα Χέλμη
Ευθύνη Σειράς: Ελευθέριος Καρτάκης
Αθήνα
Printa
Αριθμός Έκδοσης: 1
2011
σ. 311
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-6624-35-3
Γλώσσα πρωτοτύπου: ισπανικά
Τίτλος πρωτοτύπου: La deshumanización del arte. Meditaciones del Quijote. Ideas sobre la novela
Στις Πηγές της Γνώσης
Σημειώσεις: Εισαγωγή: Βίκτωρ Ιβάνοβιτς.
Κυκλοφορεί
Τιμή: 19.17€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 04-04-2013)
Αισθητικό τρίπτυχο
José Ortega y Gasset
Μετάφραση: Αλίκη Βασώνη
Μετάφραση: Αγγελική Μαυρομμάτη
Μετάφραση: Ειρήνη Οικονόμου
Μετάφραση: Τατιάνα Φραγκούλια
Μετάφραση: Ελίνα Χέλμη
Ευθύνη Σειράς: Ελευθέριος Καρτάκης
Αθήνα
Printa
Αριθμός Έκδοσης: 1
2011
σ. 311
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-6624-35-3
Γλώσσα πρωτοτύπου: ισπανικά
Τίτλος πρωτοτύπου: La deshumanización del arte. Meditaciones del Quijote. Ideas sobre la novela
Στις Πηγές της Γνώσης
Σημειώσεις: Εισαγωγή: Βίκτωρ Ιβάνοβιτς.
Κυκλοφορεί
Τιμή: 19.17€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 04-04-2013)
Περίληψη:
Το ανά χείρας "Τρίπτυχο" φιλοδοξεί να παρουσιάσει τη σκέψη του Ορτέγκα υ Γκασσέτ γύρω από θέματα λογοτεχνίας και Τέχνης. Πρόκειται για κεφάλαιο σημαντικότατο στην οικονομία του όλου στοχαστικού έργου του, αφού ο Ισπανός φιλόσοφος υπήρξε όχι μόνον και, αλλά κυρίως ένας τεχνίτης του λόγου.
Η ενασχόλησή του με την Αισθητική πλησιάζει τόσο τον "κορμό" της -τη φιλοσοφική αισθητική αυτήν καθ' εαυτήν- όσο και τα "παρακλάδια" αυτού, π.χ. τη θεωρία και την κριτική της λογοτεχνίας, των εικαστικών τεχνών και του θεάτρου, τη θεωρία της μεταφράσεως, την "τέχνη του ζην", τη φιλοσοφία της παιδιάς και των παιγνίων κ.ο.κ. Από το ευρύτατο αυτό θεματικό φάσμα,
παρουσιάζονται εδώ τρία πολύ γνωστά πονήματα του Ορτέγκα:
Το δοκίμιο "Ο απανθρωπισμός της Τέχνης" (1925) επικεντρώνεται στα προβλήματα της σύγχρονης, "μοντέρνας" καλλιτεχνικής δημιουργίας και της πρόσληψής της. Το σύντομο αυτό δοκίμιο είναι από τα πιο πολυσυζητημένα έργα του συγγραφέως, και εκείνο που άσκησε τη μεγαλύτερη επίδραση.
Τα "Σκέψεις για τον Δον Κιχώτη" (1914) και "Ιδέες για το μυθιστόρημα" (1925) πραγματεύονται τη θεωρία του μυθιστορήματος. Στο πρώτο, ο Ορτέγκα επιστρέφει στο μυθιστόρημα του Θερβάντες και του προσδίδει εκ νέου τη διάσταση του λογοτεχνήματος και της "μυθιστορηματικότητας". Η προσέγγισή του έχει αντικειμενικές αξιώσεις, που υλοποιούνται σε μια φιλοσοφική (ούτως ειπείν) υφολογία. Στις "Ιδέες για το μυθιστόρημα", η προοπτική διευρύνεται έτι περαιτέρω: η πραγματεία του Ορτέγκα δεν επικεντρώνεται πλέον σε ένα συγκεκριμένο μυθιστόρημα, αλλά στο μυθιστόρημα ως είδος, καθώς και στο μυθιστορηματικό ως αισθητική κατηγορία.
Βίκτωρ Ιβάνοβιτς
Περιέχονται οι ενότητες:
- Εισαγωγή
- Ο απανθρωπισμός της Τέχνης
- Σκέψεις για τον "Δον Κιχώτη"
- Ιδέες για το μυθιστόρημα
- Παράρτημα
Το ανά χείρας "Τρίπτυχο" φιλοδοξεί να παρουσιάσει τη σκέψη του Ορτέγκα υ Γκασσέτ γύρω από θέματα λογοτεχνίας και Τέχνης. Πρόκειται για κεφάλαιο σημαντικότατο στην οικονομία του όλου στοχαστικού έργου του, αφού ο Ισπανός φιλόσοφος υπήρξε όχι μόνον και, αλλά κυρίως ένας τεχνίτης του λόγου.
Η ενασχόλησή του με την Αισθητική πλησιάζει τόσο τον "κορμό" της -τη φιλοσοφική αισθητική αυτήν καθ' εαυτήν- όσο και τα "παρακλάδια" αυτού, π.χ. τη θεωρία και την κριτική της λογοτεχνίας, των εικαστικών τεχνών και του θεάτρου, τη θεωρία της μεταφράσεως, την "τέχνη του ζην", τη φιλοσοφία της παιδιάς και των παιγνίων κ.ο.κ. Από το ευρύτατο αυτό θεματικό φάσμα,
παρουσιάζονται εδώ τρία πολύ γνωστά πονήματα του Ορτέγκα:
Το δοκίμιο "Ο απανθρωπισμός της Τέχνης" (1925) επικεντρώνεται στα προβλήματα της σύγχρονης, "μοντέρνας" καλλιτεχνικής δημιουργίας και της πρόσληψής της. Το σύντομο αυτό δοκίμιο είναι από τα πιο πολυσυζητημένα έργα του συγγραφέως, και εκείνο που άσκησε τη μεγαλύτερη επίδραση.
Τα "Σκέψεις για τον Δον Κιχώτη" (1914) και "Ιδέες για το μυθιστόρημα" (1925) πραγματεύονται τη θεωρία του μυθιστορήματος. Στο πρώτο, ο Ορτέγκα επιστρέφει στο μυθιστόρημα του Θερβάντες και του προσδίδει εκ νέου τη διάσταση του λογοτεχνήματος και της "μυθιστορηματικότητας". Η προσέγγισή του έχει αντικειμενικές αξιώσεις, που υλοποιούνται σε μια φιλοσοφική (ούτως ειπείν) υφολογία. Στις "Ιδέες για το μυθιστόρημα", η προοπτική διευρύνεται έτι περαιτέρω: η πραγματεία του Ορτέγκα δεν επικεντρώνεται πλέον σε ένα συγκεκριμένο μυθιστόρημα, αλλά στο μυθιστόρημα ως είδος, καθώς και στο μυθιστορηματικό ως αισθητική κατηγορία.
Βίκτωρ Ιβάνοβιτς
Περιέχονται οι ενότητες:
- Εισαγωγή
- Ο απανθρωπισμός της Τέχνης
- Σκέψεις για τον "Δον Κιχώτη"
- Ιδέες για το μυθιστόρημα
- Παράρτημα
Θέματα:
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Γιάννης Αντάμης | scripta volant - Χιλιόμετρα κάναμε πάλι | http://www.lasttapes.gr | 4 | Φεβρουάριος 2012 |
Λάμπρος Σκουζάκης | Λόγος πάντα γόνιμος | "Πανδοχείο" | 31/1/2012 | |
Πέτρος Μαρτινίδης | Χοσέ Ορτέγκα υ Γκασσέτ: Διορατικότητα, ευρυμάθεια, κομψοέπεια | "The Athens Review of Books" | 22 | Οκτώβριος 2011 |
Αναστάσης Βιστωνίτης | Το διαζύγιό μας με την Τέχνη | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 4/9/2011 | |
Σκέψεις για τη λογοτεχνία | "Τα Νέα" | 28/6/2011 | ||
Αλέξανδρος Στεργιόπουλος | 12 βιβλία από τους πάγκους | "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη" | 659 | 11/6/2011 |
Σάββας Σερέτης | Η φιλοσοφία του Λόγου | "Ο Κόσμος του Επενδυτή"/ Ένθετο "Culture" | 21/5/2011 |