Βιβλίο
Στρατής Τσίρκας
Ευθύνη Σειράς: Ελένη Κεχαγιόγλου
Αθήνα
Άλτερ Εγκο Μ.Μ.Ε. Α.Ε.
2012
σ. 376
Σχήμα: 19χ12
Δέσιμο: Σκληρό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-503-075-9
Το Βήμα Βιβλιοθήκη· Κορυφαίοι Έλληνες Πεζογράφοι του 20ου αιώνα 18
Σημειώσεις: Επανέκδοση: "Κέδρος ", 1976·1980· 2005. Αναπαραγωγή σε μονοτονικό της έκδοσης: "Κέδρος", 1980 (37η έκδοση), με διακριτικές επεμβάσεις ως προς τον εκσυγχρονισμό της ορθογραφίας. Διανεμήθηκε δωρεάν μαζί με την εφημερίδα "Το Βήμα της Κυριακής" στις 26.2.2012.
Κυκλοφορεί
Χαμένη άνοιξη
Στρατής Τσίρκας
Ευθύνη Σειράς: Ελένη Κεχαγιόγλου
Αθήνα
Άλτερ Εγκο Μ.Μ.Ε. Α.Ε.
2012
σ. 376
Σχήμα: 19χ12
Δέσιμο: Σκληρό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-503-075-9
Το Βήμα Βιβλιοθήκη· Κορυφαίοι Έλληνες Πεζογράφοι του 20ου αιώνα 18
Σημειώσεις: Επανέκδοση: "Κέδρος ", 1976·1980· 2005. Αναπαραγωγή σε μονοτονικό της έκδοσης: "Κέδρος", 1980 (37η έκδοση), με διακριτικές επεμβάσεις ως προς τον εκσυγχρονισμό της ορθογραφίας. Διανεμήθηκε δωρεάν μαζί με την εφημερίδα "Το Βήμα της Κυριακής" στις 26.2.2012.
Κυκλοφορεί
Περίληψη:
"Ο Στρατής Τσίρκας ανήκει στην μικρή ομάδα όσων ξεκίνησαν τη "μεγάλη" γενιά του τριάντα [...] και έφτασαν όψιμα σε μια πλήρη έκφραση του εαυτού τους, ωφελούμενοι από την ωριμότητα της προσωπικότητας τους, όσο και από τις οργανικές μεταβολές που γνώρισε η λογοτεχνία μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ύστερα από την Τριλογία "Ακυβέρνητες πολιτείες", που αποκάλυψε μια απρόβλεπτη δύναμη δημιουργίας και μεθόδου στον Σ. Τσίρκα, έρχεται τώρα η "Χαμένη άνοιξη". [...]
Ο Αντρέας επιστρέφει στην Αθήνα από την Τασκένδη, το καλοκαίρι του 1965. [...] Συναντά παλιούς συντρόφους [...]. Μέσα [σ' αυτούς] κυκλοφορεί μια τριανταπεντάρα Δανεζοελβετίδα, η όμορφη νυμφομανής και αλκοολική Φλώρα. [...] Κατά τη στιγμή που η ιστορία εισβάλλει πια στο μυθιστόρημα, [...] ξεχωρίζουν τώρα εκκωφαντικά κραυγές και συνθήματα, σειρήνες και εκρήξεις, και [...] αντιλαμβανόμαστε ότι το κύριο πρόσωπο του έργου δεν είναι η Φλώρα, ούτε ο Αντρέας, αλλά η Ιστορία, [που] λειτουργεί σαν συνεκτική ύλη, τους ενώνει με τρόπο αόρατο κατά τη διάρκεια όλου του έργου, και πάντως πολύ περισσότερο από το εύθραυστο ερωτικό νήμα. [...] Ένα γνήσιο μυθιστόρημα όσο είναι αρκετά δύσκολο να συναντήσουμε στις μέρες μας".
Mario Vitti
"Αφηγηματική μέθοδος και συγκίνηση στον Στρατή Τσίρκα"
"Το Βήμα", Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 1980
"Ο Στρατής Τσίρκας ανήκει στην μικρή ομάδα όσων ξεκίνησαν τη "μεγάλη" γενιά του τριάντα [...] και έφτασαν όψιμα σε μια πλήρη έκφραση του εαυτού τους, ωφελούμενοι από την ωριμότητα της προσωπικότητας τους, όσο και από τις οργανικές μεταβολές που γνώρισε η λογοτεχνία μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ύστερα από την Τριλογία "Ακυβέρνητες πολιτείες", που αποκάλυψε μια απρόβλεπτη δύναμη δημιουργίας και μεθόδου στον Σ. Τσίρκα, έρχεται τώρα η "Χαμένη άνοιξη". [...]
Ο Αντρέας επιστρέφει στην Αθήνα από την Τασκένδη, το καλοκαίρι του 1965. [...] Συναντά παλιούς συντρόφους [...]. Μέσα [σ' αυτούς] κυκλοφορεί μια τριανταπεντάρα Δανεζοελβετίδα, η όμορφη νυμφομανής και αλκοολική Φλώρα. [...] Κατά τη στιγμή που η ιστορία εισβάλλει πια στο μυθιστόρημα, [...] ξεχωρίζουν τώρα εκκωφαντικά κραυγές και συνθήματα, σειρήνες και εκρήξεις, και [...] αντιλαμβανόμαστε ότι το κύριο πρόσωπο του έργου δεν είναι η Φλώρα, ούτε ο Αντρέας, αλλά η Ιστορία, [που] λειτουργεί σαν συνεκτική ύλη, τους ενώνει με τρόπο αόρατο κατά τη διάρκεια όλου του έργου, και πάντως πολύ περισσότερο από το εύθραυστο ερωτικό νήμα. [...] Ένα γνήσιο μυθιστόρημα όσο είναι αρκετά δύσκολο να συναντήσουμε στις μέρες μας".
Mario Vitti
"Αφηγηματική μέθοδος και συγκίνηση στον Στρατή Τσίρκα"
"Το Βήμα", Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 1980