Βιβλίο
Paul Lemerle
Μετάφραση: Μαρία Νυσταζοπούλου - Πελεκίδου
Αθήνα
Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
Αριθμός Έκδοσης: 3
2001
Ημερομηνία Πρώτης Έκδοσης: 1981
σ. 473
Σχήμα: 22χ15
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-250-213-6
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Le premier humanisme byzantine. Notes et remarques sur enseignement et culture à Byzance des origines au Xe siècle, 1971
Σημειώσεις: 1η έκδοση: Ιούλιος 1981. Πρόλογος στην επικαιροποιημένη ελληνική έκδοση: Paul Lemerle.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 18.34€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 09-02-2011)
Ο πρώτος βυζαντινός ουμανισμός
Σημειώσεις και παρατηρήσεις για την εκπαίδευση και την παιδεία στο Βυζάντιο από τις αρχές ως τον 10ο αιώνα
Σημειώσεις και παρατηρήσεις για την εκπαίδευση και την παιδεία στο Βυζάντιο από τις αρχές ως τον 10ο αιώνα
Paul Lemerle
Μετάφραση: Μαρία Νυσταζοπούλου - Πελεκίδου
Αθήνα
Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
Αριθμός Έκδοσης: 3
2001
Ημερομηνία Πρώτης Έκδοσης: 1981
σ. 473
Σχήμα: 22χ15
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-250-213-6
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Le premier humanisme byzantine. Notes et remarques sur enseignement et culture à Byzance des origines au Xe siècle, 1971
Σημειώσεις: 1η έκδοση: Ιούλιος 1981. Πρόλογος στην επικαιροποιημένη ελληνική έκδοση: Paul Lemerle.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 18.34€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 09-02-2011)
Περίληψη:
Δύο εποχές του Βυζαντίου χαρακτηρίζονται από μια έντονη στροφή προς την κλασική παιδεία, δηλαδή τον ουμανισμό: η πρώτη τον 9ο αιώνα και η δεύτερη τον 13ο. Ο πρώτος ουμανισμός, αντίθετα με τον δεύτερο, δεν είχε μελετηθεί αρκετά. Το κενό καλύπτεται από το συνθετικό έργο του Λεμέρλ. Ο συγγραφέας δεν περιορίζεται να μελετήσει το φαινόμενο στα στενά χρονικά του όρια, αλλά εξετάζει συνολικά το πρόβλημα της παιδείας στους πρώιμους και μέσους βυζαντινούς χρόνους. [...]
Δύο εποχές του Βυζαντίου χαρακτηρίζονται από μια έντονη στροφή προς την κλασική παιδεία, δηλαδή τον ουμανισμό: η πρώτη τον 9ο αιώνα και η δεύτερη τον 13ο. Ο πρώτος ουμανισμός, αντίθετα με τον δεύτερο, δεν είχε μελετηθεί αρκετά. Το κενό καλύπτεται από το συνθετικό έργο του Λεμέρλ. Ο συγγραφέας δεν περιορίζεται να μελετήσει το φαινόμενο στα στενά χρονικά του όρια, αλλά εξετάζει συνολικά το πρόβλημα της παιδείας στους πρώιμους και μέσους βυζαντινούς χρόνους. [...]