Βιβλίο
Μπάτυα Γκουρ
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Παπαδάκης
Αθήνα
Πόλις
Αριθμός Έκδοσης: 1
2011
σ. 463
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-435-297-5
Γλώσσα πρωτοτύπου: εβραϊκά μετάφραση από αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Murder on a Kibbutz
Κυκλοφορεί
Τιμή: 18.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 03-06-2011)
Φόνος στο κιμπούτς
Μυθιστόρημα
Μυθιστόρημα
Μπάτυα Γκουρ
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Παπαδάκης
Αθήνα
Πόλις
Αριθμός Έκδοσης: 1
2011
σ. 463
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-435-297-5
Γλώσσα πρωτοτύπου: εβραϊκά μετάφραση από αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Murder on a Kibbutz
Κυκλοφορεί
Τιμή: 18.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 03-06-2011)
Περίληψη:
Δύο ύποπτοι θάνατοι σε ένα κιμπούτς: νεκροί είναι η Οσνάτ, η όμορφη και δυναμική γραμματέας του, και ο ηλικιωμένος κύριος Σρούλκε. Πρωτόγνωρα και απίστευτα γεγονότα, οδυνηρό ξάφνιασμα και βαθύ τραύμα για τους κατοίκους του. Γιατί το κιμπούτς είναι μια μεγάλη οικογένεια· όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται από κοινού, όλοι σιτίζονται σε κοινή τράπεζα, τα παιδιά απομακρύνονται κάθε βράδυ από τους γονείς τους και κοιμούνται σε κοιτώνες. Το κιμπούτς αποφασίζει για την εκπαίδευση και το επάγγελμα που θα ακολουθήσει κάθε μέλος του.
Ένας κόσμος περίπλοκος και κλειστός. Πώς θα καταφέρει να διεισδύσει σ' αυτόν και να εξιχνιάσει τις δύο υποθέσεις ο επιθεωρητής Μιχαέλ Οχαγιόν; Πώς θα κατορθώσει να προσανατολιστεί σ' αυτό τον μικρόκοσμο των αντιπαραθέσεων και των εντάσεων;
Από τη μια, η νέα γενιά που απαιτεί τον εκσυγχρονισμό του κιμπούτς, τον περιορισμό της κοινοκτημοσύνης, και που αφήνεται να παρασυρθεί από έναν ηδονιστικό ατομικισμό και καταναλωτισμό. Και, από την άλλη, οι βετεράνοι που εμπνέονται ακόμη από τη σοσιαλιστική ιδεολογία των ιδρυτών του κινήματος. Και το ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσει ο επιθεωρητής Οχαγιόν: Τι είναι στ’ αλήθεια το κιμπούτς; Γη της Επαγγελίας ή το τελευταίο καταφύγιο των νοσταλγών ενός εξιδανικευμένου παρελθόντος;
Ο ήρωας -γοητευτικός, ευφυής, αλλά και πολύ μοναχικός- προσπαθεί να διαχειριστεί το άγχος και το αίσθημα αποξένωσης που του γεννά η νέα του υπόθεση, το τέλος μιας ερωτικής του σχέσης και η αρχή μιας άλλης, αλλά και η στρατιωτική θητεία του γιου του στο αποκορύφωμα της δεύτερης Ιντιφάντα.
Η Μπάτυα Γκουρ πετυχαίνει να υφάνει ένα συναρπαστικό και εξαιρετικά πρωτότυπο θρίλερ, ενώ παράλληλα ανατέμνει την ευρύτερη πολιτική και ιδεολογική κρίση αξιών της ισραηλινής κοινωνίας, μέσα από τον ιδιαίτερο και συναρπαστικό κόσμο των κιμπούτς.
Δύο ύποπτοι θάνατοι σε ένα κιμπούτς: νεκροί είναι η Οσνάτ, η όμορφη και δυναμική γραμματέας του, και ο ηλικιωμένος κύριος Σρούλκε. Πρωτόγνωρα και απίστευτα γεγονότα, οδυνηρό ξάφνιασμα και βαθύ τραύμα για τους κατοίκους του. Γιατί το κιμπούτς είναι μια μεγάλη οικογένεια· όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται από κοινού, όλοι σιτίζονται σε κοινή τράπεζα, τα παιδιά απομακρύνονται κάθε βράδυ από τους γονείς τους και κοιμούνται σε κοιτώνες. Το κιμπούτς αποφασίζει για την εκπαίδευση και το επάγγελμα που θα ακολουθήσει κάθε μέλος του.
Ένας κόσμος περίπλοκος και κλειστός. Πώς θα καταφέρει να διεισδύσει σ' αυτόν και να εξιχνιάσει τις δύο υποθέσεις ο επιθεωρητής Μιχαέλ Οχαγιόν; Πώς θα κατορθώσει να προσανατολιστεί σ' αυτό τον μικρόκοσμο των αντιπαραθέσεων και των εντάσεων;
Από τη μια, η νέα γενιά που απαιτεί τον εκσυγχρονισμό του κιμπούτς, τον περιορισμό της κοινοκτημοσύνης, και που αφήνεται να παρασυρθεί από έναν ηδονιστικό ατομικισμό και καταναλωτισμό. Και, από την άλλη, οι βετεράνοι που εμπνέονται ακόμη από τη σοσιαλιστική ιδεολογία των ιδρυτών του κινήματος. Και το ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσει ο επιθεωρητής Οχαγιόν: Τι είναι στ’ αλήθεια το κιμπούτς; Γη της Επαγγελίας ή το τελευταίο καταφύγιο των νοσταλγών ενός εξιδανικευμένου παρελθόντος;
Ο ήρωας -γοητευτικός, ευφυής, αλλά και πολύ μοναχικός- προσπαθεί να διαχειριστεί το άγχος και το αίσθημα αποξένωσης που του γεννά η νέα του υπόθεση, το τέλος μιας ερωτικής του σχέσης και η αρχή μιας άλλης, αλλά και η στρατιωτική θητεία του γιου του στο αποκορύφωμα της δεύτερης Ιντιφάντα.
Η Μπάτυα Γκουρ πετυχαίνει να υφάνει ένα συναρπαστικό και εξαιρετικά πρωτότυπο θρίλερ, ενώ παράλληλα ανατέμνει την ευρύτερη πολιτική και ιδεολογική κρίση αξιών της ισραηλινής κοινωνίας, μέσα από τον ιδιαίτερο και συναρπαστικό κόσμο των κιμπούτς.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Κατερίνα Σχινά | Τα βαθύτερα μυστικά ενός περίκλειστου κόσμου | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 23/10/2011 | |
Μυρτώ Τσελέντη | Αστυνομικό καλοκαίρι 2011 | "Ο Κόσμος του Επενδυτή"/ Ένθετο "Έργα και Ημέρες" | 13/8/2011 | |
Σοφία Νικολαΐδου | «Δεν υπάρχουν μυστικά στα κιμπούτς!» | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 6/8/2011 | |
Φίλιππος Φιλίππου | Μυστήριοι θάνατοι σε ισραηλινό κοινόβιο | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 31/7/2011 | |
Λένα Χουρμούζη | Γιατί να τα διαβάσω; | "Athens Voice" | 357 | 28/7/2011 |
Μαρία Δρουκοπούλου | Μια σκιά κι ένα βιβλίο | "Lifo" | 258 | 21/7/2011 |
Γιώργος Βαϊλάκης | Δολοφονίες, μυστήρια και πτώματα για τις... διακοπές σας | "Ημερησία" | 9/7/2011 | |
Ανταίος Χρυσοστομίδης | Φόνος στο κιμπούτς | "Η Αυγή" | 3/7/2011 | |
Φόνος στο κιμπούτς | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 3/7/2011 | ||
Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης | Περιπέτειες υπό σκιά | "Το Ποντίκι"/ "Βιβλιοπόντικας" | 215 | Καλοκαίρι 2011 |
Πέτρος Μάρκαρης | Κοινωνικά τραύματα κι εγκλήματα | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 25/6/2011 | |
Χρήστος Σιάφκος | Αγκαλιά με τον δολοφόνο | "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία"/ Ένθετο "ΕΠΤΑ" | 19/6/2011 | |
Μυστήριο σε μια «κλειδωμένη» κοινωνία | "Ημερησία" | 11/6/2011 |