Βιβλίο
Maurizia Tazartes
Μετάφραση: Φωτεινή Καπογιαννοπούλου
Επιμέλεια: Ανδρέας Παππάς
Ευθύνη Σειράς: Ανδρέας Παππάς
Αθήνα
Η Καθημερινή
Αριθμός Έκδοσης: 1
2006
σ. 189
Σχήμα: 20χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-7945-91-4
Γλώσσα πρωτοτύπου: ιταλικά μετάφραση από ισπανικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Matisse
Μεγάλοι Ζωγράφοι 13
Σημειώσεις: Συνέκδοση: Rizzoli RCS Libri S.p.A. Milano. Πρόλογος: Kosme de Baranano. Ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας: 27.7.2006.
Κυκλοφορεί
Τιμή: 5.95€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 27-07-2006)
Ματίς
Maurizia Tazartes
Μετάφραση: Φωτεινή Καπογιαννοπούλου
Επιμέλεια: Ανδρέας Παππάς
Ευθύνη Σειράς: Ανδρέας Παππάς
Αθήνα
Η Καθημερινή
Αριθμός Έκδοσης: 1
2006
σ. 189
Σχήμα: 20χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-7945-91-4
Γλώσσα πρωτοτύπου: ιταλικά μετάφραση από ισπανικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Matisse
Μεγάλοι Ζωγράφοι 13
Σημειώσεις: Συνέκδοση: Rizzoli RCS Libri S.p.A. Milano. Πρόλογος: Kosme de Baranano. Ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας: 27.7.2006.
Κυκλοφορεί
Τιμή: 5.95€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 27-07-2006)
Περίληψη:
Οι αναζητήσεις του ιμπρεσιονισμού, που ξεκινούν με τον Κλωντ Μονέ, οδηγούν τη ζωγραφική σ' ένα νέο είδος υπαιθρισμού. Οι Τουλούζ Λωτρέκ, Σερά, Σεζάν, Βαν Γκογκ και πρωτίστως ο Γκωγκέν, επηρεάστηκαν καταλυτικά από τους ιμπρεσιονιστές. Όλοι αυτοί, βέβαια, ανήκουν ήδη σε μια άλλη γενιά, για την οποία το κυρίαρχο στοιχείο δεν είναι πια η σύλληψη της φευγαλέας και στιγμιαίας εντύπωσης, αλλά τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του προς αναπαράσταση αντικειμένου.
Ο Ανρί Ματίς (Henri Matisse, 1869-1954) εμφανίζεται στην ιστορία της τέχνης ακολουθώντας τα ίχνη των Γκωγκέν και Μονέ. Αυτή η κληρονομιά, ωστόσο, με την οποία θα πυροδοτηθεί μια νέα επανάσταση, είναι διαφορετικής υφής. Δεν πρόκειται τόσο για την αναζήτηση μη κλασικών μορφών, όσο για την αναζήτηση ρυθμού και σύνθεσης των μορφών.
Οι αναζητήσεις του ιμπρεσιονισμού, που ξεκινούν με τον Κλωντ Μονέ, οδηγούν τη ζωγραφική σ' ένα νέο είδος υπαιθρισμού. Οι Τουλούζ Λωτρέκ, Σερά, Σεζάν, Βαν Γκογκ και πρωτίστως ο Γκωγκέν, επηρεάστηκαν καταλυτικά από τους ιμπρεσιονιστές. Όλοι αυτοί, βέβαια, ανήκουν ήδη σε μια άλλη γενιά, για την οποία το κυρίαρχο στοιχείο δεν είναι πια η σύλληψη της φευγαλέας και στιγμιαίας εντύπωσης, αλλά τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του προς αναπαράσταση αντικειμένου.
Ο Ανρί Ματίς (Henri Matisse, 1869-1954) εμφανίζεται στην ιστορία της τέχνης ακολουθώντας τα ίχνη των Γκωγκέν και Μονέ. Αυτή η κληρονομιά, ωστόσο, με την οποία θα πυροδοτηθεί μια νέα επανάσταση, είναι διαφορετικής υφής. Δεν πρόκειται τόσο για την αναζήτηση μη κλασικών μορφών, όσο για την αναζήτηση ρυθμού και σύνθεσης των μορφών.