Array
(
[0] => Array
(
[type] => Μετάφραση
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 105501
[title] => Θεολογίες
[subtitle] => Κατάλογος έκθεσης "Σύνοψις 2 - Θεολογίες" που πραγματοποιήθηκε στον Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης από 15 Οκτωβρίου 2002 έως 5 Ιανουαρίου 2003
[parallel_title] => Theologies
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Σύνοψις=Synopsis
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Υπό τον γενικό τίτλο "Σύνοψις" το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ξεκίνησε από την ίδρυσή του έναν κύκλο εκθέσεων με στόχο ν' αναδείξει περιληπτικά ουσιώδεις όψεις και δυναμικές τάσεις της σύγχρονης τέχνης, παρουσιάζοντας ευάριθμα κάθε φορά αλλά αντιπροσωπευτικά έργα της πρόσφατης καλλιτεχνικές παραγωγής ή κατά παραγγελία.
Με την ένδειξη "Θεολογίες", η δεύτερη "Σύνοψις" ανιχνεύει σχέσεις της σύγχρονης τέχνης με τη θρησκευτικότητα ως ιδιαίτερο βίωμα, δόγμα, λατρεία και εξουσία. Πρόδηλες ή υπαινικτικές αναφορές σε θρησκευτικές παραδόσεις, σε ιερά κείμενα και τόπους, σε λατρευτικούς τύπους και μυστικές θεωρίες απατώνται αρκετά συχνά σε σύγχρονα καλλιτεχνικά έργα. Πρόκειται άραγε για αναζωπύρωση μιας θρησκευτικής αναζήτησης και επιστροφή της σύγχρονης τέχνης στη θρησκευτική πνευματικότητα; Ή μήπως για μια άλλοτε απροκάλυπτη και άλλοτε λανθάνουσα κριτική και πολεμική των θρησκευτικών περιορισμών; [...]
(από την εισαγωγή του βιβλίου)
[contents] =>
[notes] => Παρουσιάζονται έργα των: Δημήτρης Αληθεινός, Γκάντα Άμερ, Μπιλ Βάιολα, Ντάιαν Γκρομάλα και Γιάκοβ Σαρίρ, Μααρία Βιρκάλα, Βάντιμ Ζαχάροφ, Μαρίκο Μότι, Σιρίν Νεσάτ, Έγκλε Ρακαουσκάιτε, Σεργέι Σούτοφ, Μάριος Σπηλιόπουλος, Ζαλάλ Τουφίκ. Εισαγωγή: Άννα Καφέτση.
[lang_code] => el
[seo_url] => θεολογιες-206291
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 6362
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1041372000
[first_publish_date] => 1041372000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_105501/105501.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b105501.jpg
[isbn] => 978-960-87329-2-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 237
[weight] => 722
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.39
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1246431600
)
[1] => Array
(
[title_id] => 105506
[title] => Μαρτυρίες: μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας
[subtitle] => Κατάλογος έκθεσης "Σύνοψις 3 - Μαρτυρίες μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας" που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και παρουσιάστηκε στο νέο εκθεσιακό χώρο του Μεγάρου Μουσικής από τις 10 Δεκεμβρίου 2003 έως τις 29 Φεβρουαρίου 20
[parallel_title] => Testimonies: Between Fiction and Reality
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Σύνοψις=Synopsis
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => [...] Στόχος της τρίτης "Σύνοψης", ενός εκθεσιακού κύκλου με ανοιχτό διερευνητικό χαρακτήρα ως προς τις βασικές τάσεις και τους προβληματισμούς της σύγχρονης τέχνης, είναι ακριβώς πέραν της χαρτογράφησης με ευσύνοπτο τρόπο αντιπροσωπευτικών πολιτικών και κοινωνικών μαρτυριών, να ανιχνεύσει τον κριτικό πυρήνα των έργων, να αναδείξει τα ερωτήματα που θέτουν ή το διάλογο που προκαλούν και να εξετάσει "ποιητικούς", με την αρχική σημασία της λέξης, τρόπους προσέγγισης και αποδομητικές πρακτικές πραγματικών γεγονότων και των θεσμικών τους αναπαραστάσεων. [...]
(από την εισαγωγή της επιμελήτριας)
[contents] =>
[notes] => Περιέχονται, ακόμη, έργα των: Ουάλιντ Ραάντ - Άκραμ Ζαατάρι & Ομάδας Άτλας, Αν Σόφι Σίντεν. Εισαγωγή: Άννα Καφέτση, διευθύντρια Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.
[lang_code] => el
[seo_url] => μαρτυριες:-μεταξυ-μυθοπλασιας-και-πραγματικοτητας-206301
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 6362
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1041372000
[first_publish_date] => 1041372000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_105506/105506.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b105506.jpg
[isbn] => 978-960-8349-02-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 263
[weight] => 791
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 1
[translated_from] => 1
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.39
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1246431600
)
[2] => Array
(
[title_id] => 105515
[title] => Διαπολιτισμοί
[subtitle] =>
[parallel_title] => Transcultures
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Η έκθεση υπό τον τίτλο "Διαπολιτισμοί", με την οποία το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης συμμετέχει στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα 2001-2004, έχει ευθύς εξ αρχής συλληφθεί και ως συλλεκτικό σχέδιο. Η ιδέα ήταν να απευθυνθούμε σε ευάριθμους διεθνείς καλλιτέχνες προερχόμενους εξίσου από μητροπολιτικά κέντρα και περιφέρειες, και μέσα από παραγγελίες έργων ειδικά για την έκθεση να εμπλουτίσουμε τις μόνιμες συλλογές του νεοσύστατου μουσείου.
Ως δημιουργικό ερέθισμα διατυπώθηκε η θέση ότι η διατομή των πολιτισμών αποτελεί την αναγκαία συνθήκη στην εποχή της παγκοσμιοποίησης τόσο για την παραγωγή όσο και την πρόσληψη της σύγχρονης τέχνης. Μέσα από μια διευρυμένη νομαδική εμπειρία σύγχρονοι καλλιτέχνες και θεατές υπερβαίνουν εθνικές οριοθετήσεις και κλειστές ταυτότητες για να ανοιχτούν και να διανοίξουν μια παγκόσμια επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών λαών, ατόμων και κοινωνιών.
Μπροστά στη διαπολιτισμική αυτή κινητικότητα, τα μουσεία δεν θα μπορούσαν να μείνουν αδιάφορα. Καλούνται σήμερα να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές και τους προγραμματισμούς τους σε μια προοπτική προσέγγισης και γνώσης της "άλλου", κριτικής σύγκλισης του τοπικού με το παγκόσμιο.
Από την άποψη αυτή, οι "Διαπολιτισμοί" παραμένουν ένα ανοιχτό σχέδιο...
Άννα Καφέτση, Διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
[contents] =>
[notes] => Πρόλογος: Άννα Καφέτση, Διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Κατάλογος έκθεσης "Διαπολιτισμοί" που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στη νέα πτέρυγα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, 6 Ιουλίου έως 31 Δεκεμβρίου 2004
[lang_code] => el
[seo_url] => διαπολιτισμοι-206319
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 6362
[writter_id] => 0
[area_id] => 1
[publish_date] => 1072908000
[first_publish_date] => 1072908000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_105515/105515.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b105515.jpg
[isbn] => 978-960-8349-06-3
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 150
[weight] =>
[dimensions] => 28x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 25.48
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1246431600
)
[3] => Array
(
[title_id] => 105534
[title] => Μανώλης Μπαμπούσης
[subtitle] => Φωτογραφικά έργα 1973-2003
[parallel_title] => Manolis Baboussis: Photographic Works 1973-2003
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Μέσα από μια νέα σκηνοθεσία, ο καλλιτέχνης επέλεξε να στήσει μια έκθεση όπου συναντώνται και αντιπαρατίθενται παλαιά με νέα έργα, έγχρωμες εικόνες με ασπρόμαυρες, αλλά και διαφορετικές θεματικές: "η πανταχού παρούσα θεματική του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου, η θεματική των τοπίων τα οποία υποδηλώνουν συχνά την ανθρώπινη επέμβαση, τον ορθολογισμό και την κυριαρχία. Η θεματική του κόσμου των πραγμάτων και των μηχανών, των τεχνολογικών αυτοματισμών και της αποστασιοποιημένης θεώρησης των καθημερινών πράξεων, του ελέγχου και της επιτήρησης, η θεματική της οθόνης -μεταφορά της φωτογραφίας και του λευκού μουσαμά- στα Μηχανήματα, η θεματική της συνεύρεσης, της δύναμης, της βίας και της ομορφιάς στα κύματα, η θεματική των γερατειών" (Φρανσουά Σουλάζ, από τον κατάλογο της έκθεσης). Συνυπάρχουν και αντιπαρατίθενται ο λυρισμός και η ωμότητα, η απειλή, η απώθηση και η έλξη, η ορμή, η βία και η ομορφιά.
Δημιουργώντας νέες σχέσεις ανάμεσα στα έργα, από τις οποίες αναδύονται νέες σημασίες, η έκθεση υπογραμμίζει την απουσία-παρουσία, το αδιέξοδο, τον λαβύρινθο, τον εγκλωβισμό, τα εμπόδια στο βλέμμα, τον έλεγχο της πρόσβασης, την ενατένιση, την αναμονή και το θέαμα, τα αρχεία, την ανωνυμία, την ομοιομορφία, τη μοναχικότητα και το θάνατο.
[contents] =>
[notes] => Πρόλογος: Άννα Καφέτση, Διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Ο κατάλογος εκδόθηκε με την ευκαιρία της έκθεσης: "Μανώλης Μπαμπούσης: Φωτογραφικά έργα 1973-2003" που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης από 4 Μαρτίου έως 30 Απριλίου 2003.
[lang_code] => el
[seo_url] => μανωλης-μπαμπουσης-206357
[deleted] => 0
[category_id] => 32
[publisher_id] => 6362
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1041372000
[first_publish_date] => 1041372000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_105534/105534.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b105534.jpg
[isbn] => 978-960-87329-7-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 157
[weight] =>
[dimensions] => 29x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.39
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1245751951
)
[4] => Array
(
[title_id] => 105537
[title] => Βασιλική Τσεκούρα
[subtitle] => Επί τόπου
[parallel_title] => Vassiliki Tsekoura: In Situ
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Χαρακτηριστικό στοιχείο και συνδετικός κρίκος των έργων που παρουσιάζονται στην έκθεση, είναι η υποδήλωση της κίνησης, του ρυθμού και μεταφορικά του υγρού στοιχείου.
Το πρώτο έργο Χωρίς Τίτλο, 2002, Χωρίς είναι μια κατασκευή από πλεξιγκλάς και μεταλλικά στοιχεία, που χωρίζεται στη μέση από μεταλλικούς νεροχύτες. Στο επάνω μέρος έχει τοποθετηθεί μέταλλο σε σπειροειδή διάταξη, έτσι ώστε να δίνει την εντύπωση ενός "εγκλωβισμένου" κύματος, που με τον έντονο στροβιλισμό του τείνει να σπάσει τα τοιχώματα που το συγκρατούν. Η ελαφρότητα του συρματοπλέγματος που χρησιμοποιείται στο κάτω μέρος της κατασκευής, υπαινίσσεται μια διαφορετική κίνηση του νερού.
Ο καθρέφτης, που αποτελεί βασικό στοιχείο της μεγάλης εγκατάστασης με τα μεταλλικά έπιπλα, είναι ένα υλικό που η καλλιτέχνης έχει πρόσφατα εισαγάγει στο έργο της. Ο πλαστικός καθρέφτης που χρησιμοποιείται εδώ, συμβολίζει τη σχέση του ανθρώπου με τον εαυτό του, καθώς κοιτάζει το είδωλό του σε αυτόν. Οι καθρέφτες και οι μεταλλικοί πάγκοι της εγκατάστασης είναι τυλιγμένοι σε μεταλλικό δίχτυ που μοιάζει με κύμα ή στρόβιλο, ενώ τα καλώδια που κρέμονται, δίνουν την εντύπωση ενός κόσμου εγκαταλειμμένου.
Στην εγκατάσταση Χωρίς Τίτλο, 1999 - 2000, χρησιμοποιείται η αντανακλαστική επιφάνεια του καθρέφτη για να αποδοθεί το υγρό στοιχείο. Η καλλιτέχνης δημιουργεί ένα είδος κοσμικού οχήματος, που δίνει την εντύπωση μέσα από τη χρήση διαφανών ιμάντων και πλαστικού καθρέφτη ότι πλέει σε μια θάλασσα. Η εντύπωση των κυματισμών και της συνεχούς κίνησης είναι το οπτικό αποτέλεσμα των παραμορφωτικών αντανακλάσεων. Τα αινιγματικά εκλογικά παραβάν που αποτελούν επίσης μέρος του έργου, δίνουν μια άλλου τύπου υπαρξιακή διάσταση, παραπέμποντας στη μοναξιά του ανθρώπου και την αγωνία του μπροστά στο μέλλον και το άγνωστο.
Στην εγκατάσταση Οι κόρες του Ρήνου, που, όπως δείχνει και ο τίτλος, είναι εμπνευσμένη από την τετραλογία του Βάγ��νερ, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ο ήχος, ενώ υπάρχει και πάλι έντονη αναφορά στο υγρό στοιχείο. Στην επικαλυμμένη με μαύρο πλαστικό οροφή που παραπέμπει στο σκοτεινό βυθό, έχουν κρεμαστεί μεταχειρισμένα πλυντήρια ρούχων, από τα στόμια των οποίων εκπέμπονται επεξεργασμένοι μηχανικοί ήχοι.
Στα τρία μεγάλα σχέδια σε χαρτί, η ρυθμικότητα της γραμμής που παραπέμπει στην κίνηση του νερού, συμπληρώνεται από την ένταση και την κινητικότητα της φωτιάς, την παρουσία της οποίας υποβάλλουν τα εμφανή ίχνη από καψίματα με σπίρτο.
Ελένη Γανίτη
[contents] =>
[notes] => Πρόλογος: Άννα Καφέτση, Διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Δίγλωσση έκδοση: Ελληνικά, αγγλικά
Ο κατάλογος εκδοθηκε με την ευκαιρία της έκθεσης "Βασιλική Τσεκούρα: Επί τόπου" που πραγματοποιήθηκε στο ΕΜΣΤ από 18 Ιουνίου έως 25 Αυγούστου 2002.
[lang_code] => el
[seo_url] => βασιλικη-τσεκουρα-206363
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 6362
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1009836000
[first_publish_date] => 1009836000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_105537/105537.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b105537.jpg
[isbn] => 978-960-87329-1-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 77
[weight] =>
[dimensions] => 29x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.39
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1237276800
)
[5] => Array
(
[title_id] => 105538
[title] => Μεγάλος αδελφός
[subtitle] => Αρχιτεκτονική και παρακολούθηση
[parallel_title] => Big Brother: Architecture and Surveillance
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Στην έκθεση αυτή, με την οποία το Μουσείο εγκαινίασε τη σειρά των αρχιτεκτονικών εκθέσεων, παρουσιάστηκαν ψηφιακές προτάσεις και κτίρια υπό κατασκευή, που ανιχνεύουν και εξετάζουν τους τρόπους με τους οποίους η σύγχρονη αρχιτεκτονική ενθαρρύνει, επιτρέπει, οργανώνει ή αντίθετα παρεμποδίζει και απαγορεύει την παρακολούθηση μέσα στο χώρο.
[contents] =>
[notes] => Πρόλογος: Άννα Καφέτση, Διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Δίγλωσση έκδοση: Ελληνικά, αγγλικά
Ο κατάλογος εκδόθηκε με αφορμή της έκθεσης "Μεγάλος αδελφός: Αρχιτεκτονική και παρακολούθηση" που πραγματοποιήθηκε από το ΕΜΣΤ από τις 18 Ιουνίου έως τις 25 Αυγούστου 2002.
[lang_code] => el
[seo_url] => μεγαλος-αδελφος-206365
[deleted] => 0
[category_id] => 26
[publisher_id] => 6362
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1009836000
[first_publish_date] => 1009836000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_105538/105538.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b105538.jpg
[isbn] => 978-960-87329-0-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 95
[weight] =>
[dimensions] => 29x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.39
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1237276800
)
[6] => Array
(
[title_id] => 105539
[title] => Chen Zhen
[subtitle] => Μεταφορές του σώματος
[parallel_title] => Chen Zhen: Metaphors of the Body
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Μεταφορές ευανάγνωστες αλλά και οικουμενικές, άσχετα από την ανατολίτικη ή δυτική προέλευσή τους, όπως η κλίνη, οι καρέκλες, τα όργανα του σώματος, τα δοχεία νυκτός και άλλα αντικείμενα καθαρμού, επιλέγονται από τον κινέζο καλλιτέχνη Τσεν Ζεν για να σημάνουν το ανθρώπινο σώμα, που μολονότι αφανές, κυριαρχεί στις εγκαταστάσεις του με τρόπο έμμεσο και αινιγματικό, και για το λόγο αυτό άκρως ποιητικό. Ο επισκέπτης της έκθεσης, και χωρίς να είναι βαθύς γνώστης του Ταοϊσμού ή του βουδιστικού ζεν, μαγικο-μυστικιστικών και θρησκευτικών ρευμάτων που αναπτύχθηκαν στην Κίνα και υπόκεινται σε ολόκληρο το έργο του καλλιτέχνη, δεν έχει παρά να ενεργοποιήσει τις δικές του διαφορετικές πολιτισμικές εμπειρίες και να ανταποκριθεί στις συναισθηματικές διαθέσεις που υποβάλλουν οι ποιητικές αυτές μεταφορές.
Σε τρεις παραλλαγές του ίδιου θέματος με διαφορετικά υλικά (κερί, κρύσταλλο, αλάβαστρο), το σώμα φανερώνεται μέσω των βασικών του οργάνων, όπως η καρδιά, οι πνεύμονες, το στομάχι, το συκώτι κ.ά., τα οποία συνήθως δεν αποδίδονται νατουραλιστικά αλλά έμμεσα και υπαινικτικά. Τόσο ο τίτλος των έργων όσο και ο τρόπος απόδοσης συσχετίζουν μεταφορικά το ανθρώπινο σώμα με το φυσικό τοπίο και κατ’ επέκταση με το σώμα του Σύμπαντος. Το κερί, το κρύσταλλο και το αλάβαστρο, με διαφορετικούς συμβολισμούς το καθένα, ενισχύουν άλλοτε τον τελετουργικό και άλλοτε τον ποιητικό χαρακτήρα των έργων.
Σε μια σειρά έργων με κεντρικό πυρήνα τις κλίνες, οι οποίες παραπέμπουν στον κύκλο της ζωής, το ανθρώπινο σώμα χωρίς ποτέ να είναι οπτικά παρόν υποδηλώνεται από κρεβάτια νοσοκομείου που μετατρέπονται αρμονικά σε παιδικές κούνιες, από στρώματα κρεβατιού και άλλα παρεμφερή έπιπλα. Ο όλος μετασχηματισμός των αντικειμένων αυτών αποδίδει συμβολικά ανθρώπινες καταστάσεις, όπως η υγεία και η αρρώστια, η γέννηση και ο θάνατος, η ειρήνη και ο πόλεμος, η χαρά και ο πόνος, χωρίς να εξαίρει τη μια ή την άλλη αλλά παρουσιάζοντάς τες ταυτόχρονα ως δύο όψεις του ίδιου πράγματος.
Άλλα έργα θυμίζουν εργαστήριο μάγου- θεραπευτή παραπέμποντας στις σαμανικές θεραπευτικές πρακτικές, ή παραδοσιακό κινεζικό ιατρείο με τη φυσική παρουσία των βοτάνων και τον ιδιαίτερο εξοπλισμό
Στο σημαντικότερο έργο Πενήντα χτυπήματα για τον καθένα, που δημιουργήθηκε στο Τελ Αβίβ το 1998, μια χρονιά κρισιμότατη για την ειρήνευση μεταξύ Παλαιστίνιων και Ισραηλινών, το σώμα του θεατή συμμετέχει κυριολεκτικά στην προτεινόμενη τελετουργία. Στη μεγάλη αυτή εγκατάσταση-μουσικό όργανο, μεταχειρισμένες καρέκλες και κρεβάτια επικαλύπτονται με δέρματα ζώων υπό μορφή τυμπάνων, τα οποία οι θεατές καλούνται να χτυπήσουν. Στη μεταφορικά συσσωρευμένη στα αντικείμενα αυτά σωματική ενέργεια απαντά η κρούση των τυμπάνων, στην οποία δίκαια και ισόποσα οι αντίπαλοι εκτονώνονται υπερνικώντας τη βία με τη βία. Μέσα από την κίνηση και την εκλυόμενη ενέργεια των πραγματικών αυτή τη φορά ανθρώπινων σωμάτων τελείται μια καθαρά λυτρωτική διαδικασία, ένας τελετουργικός εξαγνισμός.
Άννα Καφέτση, Διευθύντρια του Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
[contents] =>
[notes] => Πρόλογος: Άννα Καφέτση, Διευθύντρια του Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ο κατάλογος εκδόθηκε με την ευκαιρία της έκθεσης: "Chen Zhen: Μεταφορές του σώματος" που πραγματοποιήθηκε στο ΕΜΣΤ από 21 Μαρτίου έως 18 Μαΐου 2002
[lang_code] => el
[seo_url] => chen-zhen-206367
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 6362
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1009836000
[first_publish_date] => 1009836000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_105539/105539.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b105539.jpg
[isbn] => 978-960-86713-7-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 94
[weight] =>
[dimensions] => 29x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.39
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1350628553
)
[7] => Array
(
[title_id] => 119707
[title] => Κουνέλλης
[subtitle] =>
[parallel_title] => Kounellis
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => "Εγκώμιο απαισιοδοξίας"
Θα πω δυο λόγια για τη δουλειά, χωρίς ιδεολογικές απαιτήσεις. Ήθελα να κάνω το εγκώμιο του πεσιμισμού, της απαισιοδοξίας, γιατί όλοι οι άλλοι που είναι νεότεροι από εμένα, που ζούνε σήμερα σε αρμονία μ' αυτόν τον κόσμο, χαίρονται με την αισιοδοξία της στιγμής. Εγώ, για τον λόγο αυτό σκέφτομαι μάλλον πως έχω μια άλλη πολιτική ιδέα για την πολιτική. Πιο ποιητική ίσως. Μια ιδέα που βγαίνει όμως μέσα από χασίματα, μέσα από αυτό που έχασα. Που βγαίνει από τις υποθέσεις μιας απώλειας. Και η δουλειά μου γεννιέται απ' αυτή την απώλεια. Αλλά, ακόμα, βγαίνει κι από τους ανθρώπους εκείνους που εγώ αγάπησα, από τον Μπέκετ, από τον Μουνχ, από όλους αυτούς σαν τον Μουνχ, που είναι ό,τι καλύτερο. Νομίζω ότι με την "Κραυγή" ο Μουνχ έχει μια απαισιοδοξία, αλλά κι η "Γκερνίκα" του Πικάσο γεννιέται από μιαν ιδέα μη αισιόδοξη. Μα ακόμα περισσότερο υπάρχει στα έργα, τα μεταπολεμικά έργα, στα έργα όλων αυτών που αγάπησα, όπως του Πόλοκ· η ιδέα του έργου, η φιγούρα του καλλιτέχνη, ποιος είναι ο καλλιτέχνης, τι θα πει καλλιτέχνης στη Δύση, εμείς οι Ευρωπαίοι πώς είμαστε καλλιτέχνες... [...]
Η Αμερική είναι μια χώρα κεντρική οπωσδήποτε. Είναι μια χώρα που δίνει το διαπασών σ' εμάς τους δυτικούς, κι είναι υπεύθυνη για το "χαμήλωμα" του επιπέδου και την ισοπέδωση των αξιών. Έτσι λοιπόν, μ' αυτή την έκθεση θέλω να υπενθυμίσω ακόμα μια φορά πως η δουλειά μου είναι δουλειά ενός χαμένου και όχι ενός νικητή. Αύριο, όμως, θέλω αυτή η δουλειά να ξαναφέρει πίσω το πάθος και να το αντιτάξει μπροστά στα στερεότυπα και την τυποποίηση του εννοιολογικού, γιατί έτσι ο καλλιτέχνης θα βρει το βάρος και την εξουσία του. Ευχαριστώ.
Γιάννης Κουνέλλης, Θέατρο Άττις, 16.12.2005
[contents] =>
[notes] => Κατάλογος έκθεσης στο Θέατρο Άττις, 16-22 Δεκεμβρίου 2005. Δίγλωσση έκδοση: ελληνικά, αγγλικά (με ένα ποίημα του Γιάννη Κουνέλλη στα ιταλικά). Εισαγωγή: Γιάννης Κουνέλλης, "Εγκώμιο απαισιοδοξίας".
[lang_code] => el
[seo_url] => κουνελλης-234611
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 519
[writter_id] => 50544
[area_id] => 1
[publish_date] => 1154379600
[first_publish_date] => 1154379600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_119707/119707.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/12/b119707.jpg
[isbn] => 978-960-6689-04-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 83
[weight] => 616
[dimensions] => 29x26
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 37
[translated_from] => 37
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 16.31
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1247735971
)
[8] => Array
(
[title_id] => 123948
[title] => Destroy Athens
[subtitle] => 1st Athens Biennial 2007
[parallel_title] =>
[original_title] => Destroy Athens: 1η Μπιενάλε της Αθήνας 2007
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => An eclipse of narratives is perceived by many. The reason usually given has to do with this age, a "relativist" or "administrative" age, in which great narratives might appear commonplace, false, or -what is worse- obsolete. And it is true that the fields of public discourse -politics, science, philosophy- largely appear to renounce them. We live in a world where, apparently, the great, the dark, the nebulous issues of existence are to an ever increasing degree objects of theoretical investigation.
In that sense, contemporary art is a privileged field. Although it often seems to have spent much time claiming the capabilities of other disciplines, art continues -in the greatest of its manifestations, at least- to maintain this privilege: it can speak about all that no other can touch, in a way that no-one can imagine before being faced with it. Great narratives, perhaps more than in any other time, belong to art.
This privilege is certainly neither self-evident nor obvious. Even when an artwork manages to conquer it, at least one more thing is necessary so that the work can acquire its meaning. That is the commitment of the viewer, the possibility of his integration into the narrative, in a way that the monologue of the artwork can also become the monologue of the viewer, like a twofold declamation.
The incorporation of such narratives into a wider one is a challenge. From a certain point of view it amounts to hubris. One would not struggle to find many who would consider something like this morally unacceptable. In fact, to be specific, the artists who participate in this exhibition are possibly not the ones one would expect to see -at least not all of them together. Some of them are so different in their objectives and their manner that it would be difficult to imagine beforehand how they might be integrated into the same narrative.
We suggest, however, that a narrative is the mode of articulation that can ensure the following: Every artwork is by itself a complex of multi-faceted readings, which allows us to dive into the chasm that opens before us and identify diversely with it. At the same time, there still exists a basic thread, which we follow, a wide reading that leads us step by step across the course of the story, and so to a particular commitment to the works, to a deep identification with them.
"Destroy Athens" then tells a story. [...]
If there is something that 'Destroy Athens' is not, then it is not a survey.
It does not aim at being a barometer of artistic production at this moment nor teach anybody what is significant today in contemporary art or in the geopolitical circumstances. It does not want to express an opinion about what is important, poignant, interventional or new, it does not wish to argue in favour of a practice or against another, it does not wish to predict where things are heading right now or where they will be tomorrow.
It is a story. We do hope that as a story it has meaning between the moment it begins and the moment it ends.
(excerpt from the curators' foreword: Xenia Kalpaktsoglou, Poka-Yio & Augustine Zenakos)
[contents] =>
[notes] => Catalogue for the exhibition "Destroy Athens", held in Athens from September 10th to November 18th 2007. Copyright: Athens Biennial, Non for Profit Organisation. Addresses: Georgios Voulgarakis, Nikitas Kaklamanis, Fotis Ignatiou, Pierre de Weck. Main sponsor: Deutsche Bank.
[lang_code] => el
[seo_url] => destroy-athens-243079
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 242
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1167602400
[first_publish_date] => 1167602400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_123948/123948.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b123948.jpg
[isbn] => 978-960-6654-57-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 197
[weight] => 404
[dimensions] => 23x15
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 37
[translated_from] => 37
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 10.20
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1309355433
)
[9] => Array
(
[title_id] => 129696
[title] => Topos: Topoi
[subtitle] => An Exhibition, an Approach, a Museum, a History: Aspects of Art through the Collection of the Museum of Contemporary Art (MMCA)
[parallel_title] =>
[original_title] => Τόπος: Τόποι: μια έκθεση, μια προσέγγιση, ένα μουσείο, μια ιστορία: Απόψεις της τέχνης μέσα από τις συλλογές του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΜΜΣΤ)
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => The "Τοροi" exhibition presents a selection of artworks by both Greek and international artists from the collection of the Thessalonica Macedonian Museum of Contemporary Art, in a series of units-topoi. Such topoi emerge so as to reorganize in multiple and diverse ways the different ensembles and donations which have formed the museum, providing a wide conceptual dimension and a reading of the museum and its collection as a unified entity. In Athens, starting from the New Benaki Museum on Piraeus Street and the Central one in Κοumbai, to the Zappeion, the Alex Mylona museum and to the School of Fine Arts a series of thematic or monographic units-topoi-which gather together about one quarter of the 1600 works that the Museum collection includes today is presented. [...]
Denys Zacharopoulos
MMCA's Artist Director
[contents] =>
[notes] => Exhibition's duration: 9.26-11.25.2007. Preface: Denys Zacharopoulos, MMCA's Artist Director.
[lang_code] => el
[seo_url] => topos:-topoi-254553
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 307
[writter_id] => 0
[area_id] => 74
[publish_date] => 1188594000
[first_publish_date] => 1188594000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_129696/129696.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b129696.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 47
[weight] => 211
[dimensions] => 28x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 37
[translated_from] => 37
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 3.05
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1237276800
)
[10] => Array
(
[title_id] => 129717
[title] => Topos: Macedonian Museum of Contemporary Art
[subtitle] => Topoi: an Exhibition, an Approach, a Museum, a History: Aspects of Art through the Collection of the Macedonian Museum of Contemporary Art (MMCA)
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Exhibition's duration: 9.26.-11.25.2007. Preface: X. Scarpia - Heupel, Professor Emeritus Aristotle University of Thessaloniki, Chairman of the Board, Macedonian Museum of Contemporary Art.
[lang_code] => el
[seo_url] => topos:-macedonian-museum-of-contemporary-art-254595
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 307
[writter_id] => 0
[area_id] => 74
[publish_date] => 1188594000
[first_publish_date] => 1188594000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_129717/129717.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b129717.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 15
[weight] => 71
[dimensions] => 28x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 37
[translated_from] => 37
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 3.05
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1237276800
)
[11] => Array
(
[title_id] => 129729
[title] => Ποιος: Ποιος είναι εδώ;
[subtitle] => Μια έκθεση πάνω στο χρόνο και τους χρόνους του εικαστικού έργου
[parallel_title] => Who is There? An exhibition on Time and the Times of the Artworks
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => [...] "Ποιος είναι εδώ"; είναι η διπλή και πολλαπλή έκφραση αυτού του διλήμματος και αυτού του γεγονότος που στο τέλος τόσο το ένα όσο και το άλλο, δεν καθαιρούν κι αλλοτριώνουν έναν έναντι ενός άλλου, αλλά τον καθένα έναντι καθενός. Χωρίς να υποκαθίσταται κανείς, τίποτα δεν είναι ανταλλάξιμο ή αντικαταστήσιμο, τίποτα δεν είναι το ίδιο όπως τίποτα δεν είναι διαφορετικό.
Η τέχνη διασκορπίζoντας υλικά, κάθε έννοια μιας ενιαίας ή συνεχούς προοπτικής αχρηστεύει τις αγορεύσεις και κλείνει το θέαμα για ν' ανοίξει τα μάτια και να κοιτάξει άφοβα το τρομερό παρόν, να συσπειρώσει τις δυνάμεις της μνήμης και να άρει τα όρια του λόγου. Σταματά το χρόνο -ίσως παγώνοντάς τον στο νου ή στα μάτια του καθενός -σύγχρονα όμως ο διασκορπισμός παίρνει τις διαστάσεις μιας δυνητικής έκρηξης που μοιάζει μάλλον με το Μπιγκ Μπανγκ παρά με κάποια βόμβα, γιατί αναιρεί κάθε έννοια αρχής και τέλους. Ως γενεσιουργός διασκορπισμός μπαίνει το ερώτηση μα "ποιος είναι εδώ";
Ξεκινώντας μέσα σ' αυτό το χαοτικό κι αποκαλυπτικό τοπίο, το ερώτημα είτε τίθεται στη βίγλα του κάστρου ή στην πύλη του ανακτόρου, στο νεκροταφείο ή στις παρυφές της πόλης, στα όρια της νύχτας ή στην ωχρή αυγή, στο δωμάτιο της μητέρας ή μπρος στην βαριά κουρτίνα του κλειστού στον κόσμο παράθυρου, στην απόμακρη φύση ή στη βιβλιοθήκη, στο θέατρο μέσα στο θέατρο μπρος στη ζωή, στα πλοία που φεύγουνε ή στο πρόσωπο από άμμο που σβήνει τ' ακροθαλάσσι, στο τελευταίο ίχνος ζωής ή στο πουθενά, έρχεται αντιμέτωπο κάθε φορά με ένα καινούργιο γεγονός και έναν καινούργιο χρόνο όπου το ερώτημα ποιος είναι εδώ; θέτει εκ νέου τη δυνατότητα ενός ανοιχτού ορίζοντα.
Νέα σκηνή, νέα ερμηνεία, νέα τροπή, νέα υπόθεση, νέα παράσταση, νέο βλέμμα, νέα σκέψη, νέα μορφή, νέο τέχνασμα, νέα τέχνη, νέο έργο, νέα αντίληψη, νέος θεατής, νέος κόσμος: ότι κι αν είναι από όλα αυτά κι από πόσα άλλα που δεν φτάνει το χαρτί του κόσμου για να τα γράψει κανείς, είναι μια διάσταση του χρόνου όπου η υπόνοια μπορεί να σβήσει, η παράσταση να τελειώσει και το ερώτημα να γίνει ένα με τη ζωή. Μόνη συνέχεια και μόνο τέλος της αναπαράστασης και τελευταία εξουσία του ανθρώπου που δεν κατόρθωσε κανείς να σφετεριστεί μέχρι σήμερα, ο χρόνος ετούτος που θέτει ως σημασία του έργου και της τέχνης, το ερώτημα "ποιος είναι εδώ";
Ντένης Ζαχαρόπουλος
[contents] =>
[notes] => Κατάλογος έκθεσης, μεταξύ 25.5-29.7.2007.
[lang_code] => el
[seo_url] => ποιος:-ποιος-ειναι-εδω;-254619
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 307
[writter_id] => 50544
[area_id] => 74
[publish_date] => 1177966800
[first_publish_date] => 1177966800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_129729/129729.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b129729.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 31
[weight] => 142
[dimensions] => 28x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 37
[translated_from] => 37
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 3.05
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1246431600
)
[12] => Array
(
[title_id] => 133088
[title] => Manolis Baboussis: Possessions
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Catalogue on the occasion of the exhibition at Centro di Arte Moderna e Contemporanea della Spezia (October 21 to December 10, 2006). Πολύγλωσση έκδοση: ιταλικά, αγγλικά, ελληνικά.
[lang_code] => el
[seo_url] => manolis-baboussis:-possessions-261327
[deleted] => 0
[category_id] => 32
[publisher_id] => 242
[writter_id] => 50544
[area_id] => 1
[publish_date] => 1159650000
[first_publish_date] => 1159650000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_133088/133088.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/14/b133088.jpg
[isbn] => 978-960-6654-32-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 157
[weight] => 1041
[dimensions] => 30x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 31.95
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1258539535
)
[13] => Array
(
[title_id] => 164572
[title] => The Plotless Room: I Lie to History
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => the-plotless-room:-i-lie-to-history-323513
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 242
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1293832800
[first_publish_date] => 1293832800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_164572/164572.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/17/b164572.jpg
[isbn] => 978-960-9489-08-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 283
[weight] => 1245
[dimensions] => 26x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 36.21
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1300881599
)
[14] => Array
(
[title_id] => 212095
[title] => Sirens
[subtitle] =>
[parallel_title] => Σειρήνες
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο συνοδευτικός κατάλογος της ομότιτλης έκθεσης του Γιώργου Λαζόγκα. Οι "Σειρήνες" φιλοτεχνήθηκαν ειδικά για την έκθεση, που παρουσιάστηκε στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2009). Η δουλειά αυτή, τρίτο μέρος του εικαστικού ταξιδιού του καλλιτέχνη μετά τα "Πανιά του Οδυσσέα" και την "Τεχνητή Αναπνοή", έχει ως θέμα την "Τιμωρία των Σειρήνων". Στον κατάλογο παρουσιάζεται το εικαστικό εγχείρημα, δοκίμιο-αναφοράς στο μεταφορικό ταξίδι της ζωής και τις προκλήσεις του, που αφυπνίζει στο μαζικό υποσυνείδητο το κάλεσμα, την πρόκληση, τη σαγήνη αλλά και την τελική πλάνη.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => sirens-418149
[deleted] => 0
[category_id] => 29
[publisher_id] => 9980
[writter_id] => 0
[area_id] => 127
[publish_date] => 1230760800
[first_publish_date] => 1230760800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_212095/212095.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/22/b212095.jpg
[isbn] => 978-960-88962-1-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 177
[weight] =>
[dimensions] => 24x22
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 8.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1476784437
)
[15] => Array
(
[title_id] => 229187
[title] => Κρίσιμοι διάλογοι: Αθήνα - Αμβέρσα 31.10.16-05.02.17
[subtitle] =>
[parallel_title] => Urgent Conversations: Athens - Antwerp 31.10.16-05.02.17
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Το ΕΜΣΤ στον Κόσμο
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => κρισιμοι-διαλογοι:-αθηνα---αμβερσα-31.10.16-05.02.17-452287
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 6362
[writter_id] => 0
[area_id] => 1
[publish_date] => 1506805200
[first_publish_date] => 1506805200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_229187/229187.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/23/b229187.jpg
[isbn] => 978-960-8349-79-7
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 248
[weight] => 590
[dimensions] => 22x16
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 37
[translated_from] => 37
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 0.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1531305012
)
)
)
[1] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 105558
[title] => Ζάφος Ξαγοράρης
[subtitle] => Τρεις καμπάνες
[parallel_title] => Zaphos Xagorakis: Three Bells
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Έργα=Works
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Στο πλαίσιο της σειράς εκθέσεων "Έργα"παρουσιάστηκε με παραγγελία του Μουσείου το νέο έργο του Ζάφου Ξαγοράρη με τίτλο "Τρεις Καμπάνες". Πρόκειται για μια ηχητική εγκατάσταση, που πραγματοποιήθηκε σε τρία διαφορετικά σημεία της πόλης, στο ΕΜΣΤ, στο λοφίσκο του Αστεροσκοπείου Αθηνών και δίπλα στη θάλασσα, στην προβλήτα του Αγίου Κοσμά.
Ο καλλιτέχνης εγκιβωτίζει σε ειδικά κατασκευασμένα ή σε ήδη υπάρχοντα περίκλειστα και μη επισκέψιμα κτίσματα τρεις καμπάνες, οι οποίες σημαίνουν ταυτόχρονα σε τακτά χρονικά διαστήματα. Και το εννοιολογικό αυτό έργο του Ζάφου Ξαγοράρη κατανοείται στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής του έρευνας γύρω από την έννοια της εμβέλειας και την επισήμανση των ορίων διαφορετικών ενεργειακών πηγών. Ο επισκέπτης ή ο περαστικός, που δεν έχει οπτική επαφή με το σήμαντρο, ακούει έναν απόμακρο όσο και οικείο από τη συγκεκριμένη επικοινωνιακή και κοινωνικο-πολιτισμική του λειτουργία ήχο, που τον καλεί να επαναπροσδιορίσει τη σχέση του με το δημόσιο χώρο και την κοινότητα των ανθρώπων.
Άννα Καφέτση, Διευνθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
[contents] =>
[notes] => Πρόλογος: Άννα Καφέτση, Διευνθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Το φυλλάδιο εκδόθηκε με την ευκαιρία της παρουσίασης της ηχητικής εγκατάστασης του Ζάφου Ξαγοράρη, "Τρεις καμπάνες" στο πλαίσιο της σειράς "Έργα" που πραγματοποιήθηκε από 4 Μαρτίου έως 30 Απριλίου 2003.
[lang_code] => el
[seo_url] => ζαφος-ξαγοραρης-206405
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 6362
[writter_id] => 60641
[area_id] => 1
[publish_date] => 1041372000
[first_publish_date] => 1041372000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_105558/105558.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b105558.jpg
[isbn] => 978-960-8349-00-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 14
[weight] =>
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 37
[translated_from] => 37
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 3.05
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1441620577
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.